Vi bygger Aparta
Produktutvikling

Andreas Ziener
Head of Product

Joachim Levin
Chief Growth Officer
12. juni 2025
Aparta introduserer en helt ny modell for boligeierskap i markedet og setter kursen for europeisk ekspansjon.

Vi har et tett partnerskap på utvikling av digital plattform og merkevare. Nytt navn, visuell identitet og nettsider er nå rullet ut i Norge, Sverige, Danmark og Island, med flere markeder i Europa planlagt de neste årene. Ambisjonen er klar: Aparta skal være en profesjonell og langsiktig medeier for boliger i det europeiske markedet.
– Aparta introduserer profesjonelt sameie som en helt ny måte å eie boliger på i Europa. Gjennom en fleksibel sameiemodell kan boligeiere frigjøre kapital fra boligen sin, uten å måtte selge hele eiendommen eller ta opp mer gjeld. Huseieren beholder full bruksrett og kontroll over boligen, mens Aparta blir en langsiktig partner gjennom en delt sameeiestruktur, sier grunnlegger og CEO i Aparta, Eilin Schjetne.


Et solid grunnlag
Siden april har vi arbeidet med Aparta-teamet på alt fra forretnings- og eierskapsmodell, til merkevare og identitet, til produktstrategi og teknisk roadmap. Navnet, merkevaren og nettsiden som nå lanseres er kun starten på å etablere den digitale plattformen hvor Aparta skal gjøre investeringer og administrere boliger fremover.
– Vi har jobbet tett og effektivt med Aparta for å etablere grunnlaget for å levere på den skyhøye ambisjonen deres. Det ble tydelig for oss at vi trengte å oppgradere navn, identitet og nettside for å kunne bygge en digital merkevare og plattform som er troverdig og internasjonalt skalerbar i et marked hvor konkurransen vil tilspisse seg i årene fremover. Det nye navnet fungerer godt på tvers av språk og markeder, identiteten vil gradvis utvides til et fullverdig designsystem, og nettsiden vil utvikles til en brukervennlig plattform for medeierskap, sier Andreas Ziener, Chief Product Officer i Unfold.



Tverrfaglig tilnærming
Vi går inn som strategisk partner for Aparta på produkt- og merkevareutvikling, sammen med ledende fagmiljøer på andre områder, som DLA Piper og Røisland & Co.
– Dette samarbeidet viser bredden i hva vi i Unfold kan levere på tvers av strategi, merkevare og digital produktutvikling. Vi er et tverrfaglig miljø som ikke vil la oss begrense av tradisjonelle bransjeskiller, men heller ta i bruk alle verktøyene som trengs for å skape vekst og realisere forretningsverdi. Alle prosessene vi har vært involvert i her kunne sikkert vært delt opp i egne prosjekter og strukket over mange måneder, men i Unfold drives vi av å levere høyest mulig verdi på kortest mulig tid for selskapene vi samarbeider med, sier Joachim Levin, Chief Growth Officer i Unfold.
